Aan de hand van Youtube- en Facebook-hypes is deze film een online tocht langs gluurders, reaguurders en gedupeerden van naming en shaming op internet. Wat voorheen onzichtbaar bleef, brengt het internettijdperk onverbiddelijk in beeld: hoe mensen elkaar in het openbare leven bekijken, becommentariëren en bekritiseren. Dat werpt de vraag op of deze film niet hetzelfde doet als Dumpert, door aandacht te genereren met het in beeld brengen van anderen. Een documentaire over sensatiezucht en moraalridders, nieuwe mediahypes en de neveneffecten daarvan.



Montage: Daan Wijdeveld

Muziek: Stan Koch
Research & assisentie: Eva Nijsten

Geluidsonabewerking: Erik Griekspoor

Muziek productie: Maarten Buning

Grading: Thomas Vroege

Visual effects: Marcel Ooms

Productieleiding: Anneke Uitendaal

Producent: Carolijn Borgdorff



Omroep: BNN

Lengte: 24’

Status: afgerond, 2017

Met steun van het Mediafonds, Filmfonds & CoBO


Deze film kwam tot stand in het het kader van de Teledoccampus